maanantai 17. lokakuuta 2016

Vääriä valintoja

En oo pitkään aikaan saanut luettua yhtäkään kirjaa loppuun.
Ajattelin jo, että mulla on tullut taas se vaihe, ettei vain jaksa eikä huvita, mutta nyt mulla on lukemisen "alla" kaksikin hyvää kirjaa, mutta niistä myöhemmin, kunhan saan ne ensin luettua :)

Oon monta kertaa käynyt kirjastossa katsomassa onko Kuvernöörin tuho osa: 2 lainattavissa, mutta ei, aina se on menossa. Joo, saisihan sen varaukseen, mutta kun en varaa. Jaksan kyllä hyvää odottaa. Tietäähän sen, että hyvät kirjat on aina lainassa. Toinen mitä olen havitellut, on Stephen Kingin: Mersumies. Sen näin jo kirjastossa, mutta en sitä silloin ottanut ja sen koommin en oo sitä nähnyt. Tiedä häntä sitten onko sekin pettymys. King ei lukeudu mun suosikkeihin. Aihe vain vaikutti tällä kertaa mielenkiintoiselta.

Oon lukenut kolmea kirjaa, mutta kaikki on jäänyt kesken mielenkiinnon loputtua.
Eka oli Lars Keplerin: Playground. Juu, Keplerin ei kannata vaihtaa tyyliä ainakaan tuohon suuntaan. Se oli jo heti alussa niin tympäisevä, että leuat oli revetä haukottelun määrästä.
Toinen oli Charles Darwin: Lajien synty. Kirja olisi varmasti mielenkiintoinen, mutta mun makuun liikaa teoriaa.
Ja kolmas Jukka Nieminen: Suomen mysteerit. Siinäpä vasta "hauska veikko", kun kirjoittaa omat lennokkaat salaliittoteoriansa ainoana totuutena. Sen sai jättää ihan omaan arvoonsa. Ja ne kirjoitusvirheet häiritsi liikaa...

Yritän nyt lukea loppuun nämä kaksi kesken olevaa :)

2 kommenttia:

  1. Kirjoitusvirheet häiritsee minuakin! Niitä on uudemmissa kirjoissa ihan liikaa. Darwinin Lajien syntyä en olekaan tullut lukeneeksi, vaikka aihe kiinnostaakin. Kingin kirjat on mulle ihan liian pelottavia :)
    Joskus nuorena mun kaveri, joka luki Kingiä, kysyi että miten uskallan lukea dekkareita, kun sen mielestä taas ne oli pelottavia...

    VastaaPoista
  2. Sen verran oon Kingiä lukenut, ettei ne mitään hömppäromaaneja oo. Keplerin kirjat, etenkin Nukkumatti, on tähän mennessä ollut karmaisevin kirja lukea.

    VastaaPoista

Side silmille

 JOSH MALERMAN: LINTUHÄKKI On kulunut viisi vuotta siitä kun maailma ajautui kaaokseen ja selviytyjät naulasivat ikkunansa umpeen. Tänään Ma...