torstai 19. marraskuuta 2015

Mielensäpahoittaja (2014)

Mulla ei ollu mitään ihmeempiä odotuksia tämän elokuvan suhteen.
Oli kuitenkin paljon parempi kuin luulin, vaikka välillä oli pätkiä jotka olis voinu jäädä pois.
Antti Litja sopii mielensäpahoittajan rooliin tosi hyvin, kun se on luonnostaan vähän semmonen yrmy. Tai siis enhän mä häntä henk.koht. tunne, mutta sellasen kuvan on itsestään antanu.
Mielensäpahoittajassa on juuri sitä vanhan ajan meininkiä "asiat tehdään juuri niinku minä sanon", joka menee hautaan noiden vanhojen miesten ja naisten mukana.
Ei nämä nykyajan kiireiset pullamössösukupolvet edes tiedä mitä se meininki on...
Kyllä minä niin olisin mieleni pahoittanut jos tämä elokuva olisi jäänyt näkemättä.



4 kommenttia:

  1. Kävin katsomassa tuon elokuvateatterissa, ja olin vähän pettynyt... jotenkin kirjoista ja ennakkomainonnasta olin saanut kuvan, että se olis ollu hauskempi, naurattavampi. Mutta hyvä näyttelijähän Litja on, roolityö pelasti koko leffan.

    VastaaPoista
  2. Kirjat menee monesti erilailla kuin elokuvat. Itse en osaa sitä kirjoihin verrata, kun en oo niitä lukenut.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi20:44

    Katsoin kanssa tuon juuri ja ajoittain oikeinkin hyvä, toisaalta näyttelijät paikoitellen kantoi eteenpäin. Perankoskesta en nyt kovin ole aiemmin muuta huomannut kuin, että paha suustaan, mutta osaa se näköjään näytelläkin. Litja vaan on hyvä... Varmaan kuitenkin kirjana mielenkiintoisampi kun on paljon tuota tuumailua.

    VastaaPoista
  4. Pitäisi varmaan ottaa ja lukea kirjana. Voisi saada siitä enempi irti.

    VastaaPoista

Side silmille

 JOSH MALERMAN: LINTUHÄKKI On kulunut viisi vuotta siitä kun maailma ajautui kaaokseen ja selviytyjät naulasivat ikkunansa umpeen. Tänään Ma...